CERRAHİ

Cerrahi metotlar, jinekolojik onkolojinin en sık başvurduğı ve hastalığın tekralama olasılığının en düşük olduğu yöntemdir. Cerrahi işlemler, hastanın durumuna göre farklı yöntemler ve teknolojiler kullanılarak uygulanabilir, bu yöntemler;

Açık cerrahi: En yaygın olarak kullanılan yöntemlerden birisi açık cerrahidir, abdominal bölgeden yapılan kesiler ile yapılmaktadır. Prosedürün içeriği hastanın ve hastalığın durumuna göre değişmektedir.

Laparoskopik Cerrahi: Bir diğer yöntem ise laparoskopik cerrahi işlemlerdir, bu yöntem ile kesiler çok daha küçüktür bu sebeple taburcu olma süreniz çok daha kısadır.

Robotik Cerrahi: Yeni bir teknoloji olan ve uygulanması için özel bir sertifika gerektiren bir diğer uygulama ise robotik cerrahi yöntemidir. Bu yöntem laparoskopik cerrahide olduğu gibi küçük kesiler ile yapılmakta, cerrahi sonrası enfeksiyon riski minimum seviyededir ve taburculuk süresi açık cerrahiye göre çok daha kısadır.

KOLPOSKOPİ

Kolposkopi işlemi, rahim ağzı, vagen ve vulvanın yakından muayene edilmesinde kullanılan bir yöntemdir ve rahim ağzı kanserinin en erken evrede teşhis edilebilmesine olanak verir.

Normal jinekolojik muayene pozisyonunda, yapılan bu işlem sırasında bazı özel sıvılar ve ekipmanlar kullanılır, kullanılan bu sıvılar sayesinde varsa sorunlu dokular beyaz renkte görülür. Biyopsi alınmadığı sürece ağrısız ve acısız bir işlemidir.

Biyopsi alınması durumunda, hasta krampa benzer ağrılar hissedebilir, bunun olması gayet normaldir. Kolposkopi işlemi sonrasında koyu renkli vajinal akıntınız olması normaldir.

STD

(Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar)

Cinsel yolla bulaşan hastalıklar İngilizce'den kısaltılmış ismi ile STD (Sexually Transmitted Diseases). Ülkemizde bir çok kişiyi etkileyen, ve farkındalığının yüksek olmasına rağmen bir çok insan bu hastalıktan korunmadığını araştırmalarda ifade etmektedir.

STD tedavisinde erken teşhis bir çok hastalıkta olduğu gibi son derece önemlidir, bu sebeple düzenli muayene özellikle korumasız ilişki ve yurt dışı seyahetlerinden sonra kesinlikle yapılması gereken bir testtir.