Vulva Intraepitelial Neoplazi

VIN (Vulva Intraepitelial Neoplazi)

Vulva Intraepitelial Neoplazi; adından da anlaşılacağı üzere kadında vajen girişindeki iç ve dış dudaklarda derideki hücrelerde anormal büyüme ve şekil değişikliği anlamına gelir.

VIN kanser demek değildir fakat prekanseröz yani kansere dönüşme potansiyeli olan lezyonlar arasında değerlendirilir.

İki tipi mevcuttur.

Usual Tip: HPV ile ilişkili

Diferansiye Tip: HPV ile ilişkisiz

VIN Sebepleri Nelerdir?

Tam olarak sebebi bilinmemektedir fakat bir çok vakada HPV ile güçlü bir birliktelik göstermektedir. 100 den fazla HPV tipi olmasına rağmen özellikle HPV tip 16 ve 18 çoğu vakada VIN gelişiminden sorumludur.

HPV çok yaygın olmasına rağmen enfekte olan her 10 kadından 9’unda 2 yıl içerisinde vücuttan atılmaktadır. HPV aşıları usual tip VIN gelişimine engel olmaktadır.

HPV tek başına VIN’e sebep olmamaktadır. Sigara içmek ve benzeri immün sistemi zayıflatan durumlar VIN gelişimine zemin hazırlamaktadır.

Diferansiye tip VIN özellikle Liken skleroz ve Liken planus diye adlandırılan vulvadaki deri lezyonları ile ilişkilidir.

VIN Semptomları Nelerdir?

Vulvada uzun süren kaşıntı

Vulvada ağrı

Vulvada yanma

Vulvada karıncalanma

VIN Tanısı Nasıl Konulur?

VIN ile etkilenmiş alandan alınan biyopsi(küçük parça) ile konulur.

VIN Tedavi Seçenekleri Nelerdir?

Tedavi kişiye göre özelleştirilmelidir. VIN derecesi, vulvada tutulum yeri ve sayısı tedavi modalitelerini değitirbilmektedir. Cerrahi, medikal ve bunların kombinasyonlarını içeren tedavi yöntemleri mevcuttur. Eğer sigara kullanıcısı ise mutlaka öncelikle bunun bırakılması gerekmektedir.

Cerrahi

Lokal eksizyon