Hamilelikte Corona Enfeksiyonu

Corona virüsü Çin’de başladı ve şu an Dünya üzerinde hemen hemen bütün ülkeleri etkisi altına alan bir pandemi haline dönüştü. Corona virüs enfeksiyonu için bağışıklık sistemi düşük olan yaşlılar, bebekler gibi kronik rahatsızlığı olan kişilerin risk grubunda olduğu bilinmektedir.

Bu süreçte Corona virüsünün hamileler üzerinde nasıl etkisi olduğunu kendinizi korumak için neler yapabileceğinizi makalemizde bulabilirsiniz.

Coronavirüs Hamileleri Nasıl Etkiler?

Genel olarak, hamile kadınların yeni corona virüs enfeksiyonunu diğer sağlıklı yetişkinlere göre daha riskli olmadığı gözlenmektedir. Gebe kadınların büyük çoğunluğunun sadece hafif veya orta derecede soğuk algınlığı / grip benzeri semptomlar yaşayacağı beklenmektedir.

Zatürre gibi daha şiddetli semptomlar, yaşlı insanlarda, bağışıklık sistemi zayıflamış veya kronik rahatsızlığı olan kişilerde daha yaygın olarak görülmektedir. Şimdiye kadar, covid-19 enfeksiyonu olan hamile kadınların diğer sağlıklı bireylerden daha ciddi komplikasyon riski altında olduğuna dair bir kanıt yoktur.

COVID-19 belirtileri olabileceğini düşünüyorsanız, bilgi için sağlık bakanlığı online corona önlem formunu doldurabilirsiniz

Hamilelikte Corona Teşhisi Alırsam Bu Durum Bebeğimi Nasıl Etkiler?

Yeni bir virüs olması sebebi ile Corona Virüsün yeni doğanlar üzerinde nasıl bir risk yaratacağına dair herhangi bir kanıt bulunmamaktadır.

Oluşan vakalar üzerinden oluşan kanı, anneden özellikle doğum sonrasında bebeğe corona virüsünün bulaşabileceği yönündedir. Vakalardan, bebeğin sağlıklı bir şekilde taburcu edildiği durumlar mevcuttur. Şimdiye kadar olan veriler doğumdan sonra 30 saatlik süreç içerisinde bulaştığına işaret etmektedir. Raporlanmış bütün vakalarda, virüsün yeni doğanlara çok kısa bir zaman diliminde bulaştığını göstermektedir.

Şu an için doğrulanan vakalar üzerinden değerlendirdiğimiz, iyileşen bebeklerde herhangi bir gelişme geriliği gözlenmemiştir.

Aynı zamanda, hamile kadınlarda corona virüsü ile düşük arasında şuan için herhangi bir bağlantı görülmemektedir. Fakat bazı kadınlarda, corona virüsünün erken doğuma sebebiyet verdiğini söyleyebiliriz, fakat erken doğumların corona virüsünden dolayı mı yoksa anne sağlını korumak amacı ile doktor tarafından mı önerildiği konusunda herhangi bir veri bulunmamaktadır.

Coronavirüsten Korunmak için Ne Yapabilirim?

Korunma yöntmeleri hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Özet olarak korunma için;

- Ellerinizi düzenli bir şekilde yıkamanız

- Hapşırma ve öksürme durumlarında tek kullanımlık peçete ile ağız ve burnunuzu kapatmalı, sonrasında bu peçeti çöpe atmalısınız.

- Semptom gösteren kişiler ile temas etmekten kaçınmalı ve günlük hayatta sosyal mesafeye dikkat etmeniz.

- Gerekli olmadıkça toplu taşıma kullanmaktan kaçınmanız.

- Eğer mümkün ise evden çalışmanız.

- Halka açık ve kapalı ortamlarda, küçük veya büyük buluşmalardan kaçınınız.

Özellikle kapalı alanlarda virüsün daha hızlı bir şekilde yayıldığını unutmayın.

- Hastaneye gitmeyin, bunun yerine telefon ve görüntülü görüşme ile hizmet veren kurumları tercih edin.

o Online muayene randevusu almak için tıklayınız.

Hamileler Risk Grubunda mı?

Şu an için değerlendirilen vakalara bakıldığında, hamileler genel popülasyondan daha fazla virüs bulaşma olasılığı taşımıyor. Corona virüsün hamilelere sağlıklı bireylere nazaran daha fazla bulaştığına dair bir veri bulunmamaktadır. Fakat hamilelerin, bu süreç içerisinde daha savunmasız olmalarından dolayı kendilerine ve bebeklerine sağlıklı bireylerden daha fazla dikkat etmeleri ve bağışıklık sistemlerini güçlü tutmaları gerekmektedir.

Bebek Doğduktan sonra Corona Virüs Testi Yapılacak mı?

Eğer anne veya babada corona virüs tespit edilmiş ise, uzman hekimler tarafından bebeğiniz takip edilecektir. Gerekli görülür ise test yapılacaktır.

Bebeğim ile Temas İlişkisi Kurmama İzin Verilecek mi?

Eğer sizin veya bebeğiniz de virüs tespit edilmediği durumlarda, bu tamamen sizin seçiminize bırakılır.

Bende Corona Virüs Tespit Edilmiş Olsa Bile Bebeğimi Emzirebilir Miyim?

Evet, anne sütü ile virüsün geçtiğini kanıtlayan herhangi bir olgu bugüne kadar tespit edilmemiştir.

Emzirmede asıl sorun ise, yakın temastır. Herhangi bir şekilde öksürmeniz veya hapşırmanız durumunda, virüs olan damlacıklarını etrafa saçma olasılığınız yüksektir ve bu durumda, virüsü bebeğinize bulaştırabilirsiniz.

Doğumdan Sonra Anneyi ve Bebeği Bekleyen Riskler Var Mıdır?

Yine lohusalık süreci de annede ek bir kronik hastalık yada immun yetmezlik yok ise ek bir problem yaratacağı ile ilgili elimizde kanıtlar yetersizdir.

Yakın zamanda hamile bir annenin bağışıklık sistemi, başka enfeksiyon türleri veya altta yatan hastalık olmadığı sürece normaldir. Bununla birlikte, dengeli bir diyetle iyi beslenmeli, formda olduğunuzda hafif egzersiz yapmalı ve sosyal mesafeli rehberliğin takip edildiğinden emin olmalısınız.

Yenidoğanlar da dahil olmak üzere çocukların virüsle ciddi şekilde hasta olma riski yüksek görünmemektedir. Bununla birlikte, her zaman olduğu gibi hijyeniniz önemlidir ve özellikle de evde yaşayan aile üyeleri için. Eve giren herkes, ellerini yıkamak da dahil olmak üzere standart hijyen önlemlerini almalı ve coronavirüs de dahil olmak üzere herhangi bir hastalık belirtisi varsa bebeğe çok yaklaşmamaya dikkat etmelidir.